Momsregistrering

Har du momspligtige aktiviteter i Tyskland eller andre europæiske lande? Overvejer du at starte en webshop, som retter sig også mod tyske kunder? Hvis en virksomhed har momspligtige aktiviteter i et andet land, kræves der momsregistrering.

Danske webshops kan med fordel lade sig momsregistrere i Tyskland, fordi momssatsen kun udgør 19 % eller 7 %. De tyske kunder vil derfor spare 6 % i forhold til den danske momssats. Den danske forhandler opnår således en større konkurrenceevne i forhold til de tyske selskaber.

Den månedlige momsangivelse i Tyskland kræver ikke så mange kræfter, som man skulle tro.

Vi vil gerne hjælpe din virksomhed med at blive momsregistreret i Tyskland og overholde alle forpligtelser, ligesom Intrastat eller EU-leverance. Vi kommer også gerne forbi hos dig og viser, hvordan man indberetter tysk moms på måneds- eller årsbasis. Endvidere kan vi rådgive om alle andre momsspørgsmål eller skattemæssige spørgsmål i forbindelse med det tyske marked. Vi vurderer, om din virksomhed skal momsregistreres i udlandet, om der er brug for en repræsentant, vi oplyser om de enkelte fakturakrav osv.

Kontakt os på legal@handelskammer.dk for nærmere information og vores priser.