Top Event
29/05/2024 · 15:30
Slut
29/05/2024 · 20:00

Den 29. maj 2024 inviterede vi til vores årsdag med generalforsamling, minikonference og networking på Skovriderkroen i Charlottenlund.

På generalforsamlingen aflagde vi Handels­kammerets beretning, kommenterede på udviklingen i Danmark og Tyskland og gjorde rede for Handelskammerets eksportforventninger.

På generalforsamlingen blev der valgt to nye bestyrelsesmedlemmer. Velkommen til Birgit Wirth, CEO, DB Cargo Scandinavia og Jens Stratmann, CEO, Lidl Danmark, i bestyrelsen. Derudover vores nye bestyrelse valg en ny formand: Martin Neubert, Group Chief Investment Officer and Partner, Copenhagen Infrastructure Partners, og en ny næstforkvinde Ilonka Nußbaumer, Executive Vice President & Head of Group Human Resources, Danfoss A/S.

Vi fik sagt farvel til Annette Horváth og Jens-Henrik Stilhoff Nicolaisen efter seks år i bestyrelsen. På bestyrelsens opfordring udnævnte generalforsamlingen Jens-Henrik til æresmedlem af Handelskammeret. Mange tak for seks fantastiske år!

Årets tema for minikonferencen var "New Economic Geographies in Northern Europe: Navigating the Future of the German-Danish Economic Partnership". Stor tak til Claus Ruhe Madsen for en spændende keynote, der fokuserede på forskellene i dansk og tysk mindset og hvilken betydning det har for bl.a. industri og politik i begge lande. Vi vil også gerne takke vores fire paneldeltagere Mette Nordstrøm, Philipp Schröder, Mark Meier og Mirko Schönfeldt for deres spændende inputs.

Stor tak til alle medlemmer og partnere, der deltog i årsdag.

Stor tak til vores sponsor og Tax Partner DanTaxLegal

Vores sponsor