Publikationer

Geschäftskultur Dänemark

I bogen, Forretningskultur i Danmark (Geschäftskultur Dänemark) sammenfatter Reiner Perau, tidligere direktør i Dansk-Tysk Handelskammer sine erfaringer fra 10 års arbejde i det danske erhvervsliv. Bogen er tilgængelig på tysk i lommebogsformat. Vi sender gerne den lille håndbog med posten.

Forretningskultur i Tyskland

I denne bog kaster den tidligere direktør i Dansk-Tysk Handelskammer, Reiner Perau, et personligt blik på forretningskulturen i Tyskland.

Bogen er tilgængelig i lommeformat, og vi sender den gerne med posten.

Forretninger i Tyskland

Tyskland er en stor økonomi med mange muligheder. Her kan man for alvor få sin virksomhed til at vokse. Men det kræver en indsats og et godt forarbejde at få fodfæste på det tyske marked. Denne bog er skrevet for at give et indblik i, hvad du skal huske på, og hvad du skal undgå for at få en god start på det tyske marked.

Forretninger i Danmark

I Tyskland er Danmark kendt for at være en af de økonomisk mest attraktive land i Europa som. Selv om de to land er naboer, er der talrige kulturelle og praktiske forskel, såvel som juridiske og skattemæssige udfordringer. Denne publikation forbereder læseren til indgang til det danske marked. Brochuren „Geschäfte in Dänemark“ er tilgængelig på tysk. Vi vil gerne tilsende den per e-mail.

Læs uddrag

Vi opdaterer „Geschäfte in Dänemark“, der udkommer i løbet af 2024.

Analysis: Green Hydrogen and Power-to-X: German demand meets Danish supply

Climate Change is one of the most pressing issues of our time. There is an urgent need to drastically reduce greenhouse gas emissions in the near future. Hydrogen and Power-to-X (PtX) technologies play an increasingly important role in mastering this challenge. Denmark has a large production of wind and green power to use for producing green hydrogen and sustainable fuels. The demand for hydrogen in Germany will significantly increase in the upcoming years. Increased cooperation between Germany and Denmark therefore seems to be a no-brainer.

White Paper: Dansk-Tysk Samarbejde 2020

I denne rapport giver vi status på det dansk-tyske samarbejde. Her kan du blandt andet læse om dansk-tysk samhandel, turisme, transport, energi og få mere at vide om den tyske økonomi.