Lifecycle Management i teknologiprojekter

Sven Janssen

Interview med CHG-Meridian

Dansk-Tysk Handelskammer har talt med Sven Janssen, vicedirektør for Nord- og Østeuropa, om CHG-MERIDIAN samt deres kerneområde life cycle management i teknologiprojekter og -infrastruktur i moderne virksomheder.

Sven Janssen, hvad er forretningsideen bag CHG-MERIDIAN, og hvordan kan andre virksomheder drage nytte af jer?

Vi planlægger, gennemfører og finansierer individuel infrastruktur af teknologi for vores kunder. Vores forretningsmodel bygger på dynamisk Lifecycle Management. Med denne 360-graders-vinkel følger vi kunden i alle faser af det teknologiske projekt. Til sidst samles alle ønskede løsninger i et integreret og individuelt koncept. På baggrund af vores erfaringer har vi udviklet en række færdige løsninger. I sidste ende beslutter vores kunder selv, hvilke Assets, Software eller services, de har behov for til deres projekt. Det er ligegyldigt, om man er en stor, mellemstor eller offentlig virksomhed - hvis man ønsker at administrere teknologi effektivt, er man endt rigtigt hos os. Vi er uafhængige af producenter og banker. Derfor kan vi vejlede vores kunder på en fuldkommen individuel og neutral måde. Det betyder, at vi støtter vores kunder i at omsætte deres innovative tiltag med et udefrakommende blik og leverer samtidig den passende finansiering.

Det lyder spændende og fremadtænkende. Hvilke ydelser tilbyder I så konkret?

Vi arbejder på at skabe nye trends indenfor teknologimanagement med vores omfangsrige services og at gøre teknologi effektiv og transparent for vores kunder. Derudover følger og hjælper vi vores kunder i hele den teknologiske proces. Vores erfaringer viser nemlig, at det kan være komplekst at administrere teknologi. Derfor har vi udviklet et system med TESMA®, som fører handelsmæssige og tekniske krav sammen på en intelligent måde. Desuden tilbyder vi i slutningen af processen en remarketing service. Gennem professionel sletning af data, forberedelse og marketing i vores teknologi- og servicecenter forlænger vi effektiv brug af teknologi. Dermed giver vi også vores kunder den sikkerhed, at deres data slettes i henhold til ISO-certificering.

Hvad har I fokus på i Danmark, og hvorfor er det danske marked interessant for CHG-MERIDIAN?

Danmark er et land med meget fokus på digitalisering. Ikke kun indenfor IT, også vores områder industri og sundhedsvæsen bliver løbende mere digitale. Alle tre områder er også i Danmark vigtige for digitaliseringen af økonomien og samfundet. Vi vil gerne bidrage med vores teknologiske og handelsmæssige kompetencer for bæredygtigt at støtte innovation og en positiv udvikling. Fremadtænkende koncepter hjælper i sidste ende også os som virksomhed videre.

Hvorfor er CHG-MERIDIAN blevet premium partner hos Dansk-Tysk Handelskammer?

CHG-MERIDIAN er en tysk virksomhed med hovedsæde i Weingarten, Baden-Württemberg. Mange af medlemmerne i Dansk-Tysk Handelskammer er allerede vores kunder – enten i Tyskland eller i udlandet. Gennem medlemskabet vil vi gerne forstærke vores forbindelser til kunderne, skabe nye kontakter og præsentere os selv som virksomhed. En vigtig del af vores måde at tænke virksomhed på er, at vi kan lære vores etablerede og nye potentielle kunders behov at kende, så vi kan udvikle de rette løsninger til dem. Derfor er det vigtigt for os at netværke og deltage i diskussioner. Som premium partner har vi de bedste forudsætninger for dette og glæder os over samarbejdet.

Om CHG-MERIDIAN

CHG-MERIDIAN Denmark er siden april 2019 premium partner hos Dansk-Tysk Handelskammer. Den tyske virksomhed blev grundlagt i 1979 i Weingarten i Baden-Württemberg. I dag er den internationale CHG-MERIDIAN gruppe blandt de førende producenter og udbydere i verden af teknologimanagement indenfor IT, industri og Healthcare. CHG-MERIDIAN er i dag aktiv i 27 lande med omkring 1.100 medarbejdere.