Werner Sobek er “German Company of the Year 2023” | cBrain er “Danish Company of the Year 2023”

Igen i år overrakte vi de Dansk-Tyske Erhvervspriser til to virksomheder, der har ydet et ekstraordinært bidrag til det dansk-tyske samarbejde. Werner Sobek løb med titlen som ”German Company of the Year 2023” og cBrain med titlen som ”Danish Company of the Year 2023” ved prisuddelingen d. 9. november.

14.11.23

German Company of the Year 2023 hædrer en tysk virksomhed, der har haft en imponerende og inspirerende udvikling i Danmark. Men den hædrer også den indsats, investering og innovation, det kræver at udvikle en virksomhed i et fremmed land,” sagde Vanessa Vega Saenz, Direktør i Invest in Denmark, Udenrigsministeriet, som præsenterede finalisterne til German Company of the Year 2023.

”De sidste to år har været hårdt arbejde, hvor vi har forsøgt at tage de første skridt på det danske marked. At kunne arbejde på vores første danske projekt, være en del af den lovende ”Leralliancen” og have tæt samarbejde med så mange danske virksomheder og universiteter betyder virkelig meget for mig og os, og jeg tror, at det var en del af grunden til, at vi modtog prisen, siger Stefanie Weidner, Director for Werner Sobek i København. Simon Steffen, som også er en del af teamet i København, modtog prisen.

CEO i Dansk-Tysk Handelskammer, Andreas Wenzel, præsenterede derefter finalisterne i kategorien ”Danish Company of the Year 2023”. ”Tyskland er Danmarks største handelspartner, og danske virksomheder har meget at byde på inden for områder som grøn omstilling og digitalisering. Igen i år har vi fundet tre finalister, som har udmærket sig med flotte resultater i Tyskland,” siger han og fortsætter ”cBain har haft en imponerende vækst på det tyske marked og er et godt eksempel på en dansk-tysk virksomhed, som bringer det bedste med fra begge kulturer”.

”Digitalisering er afgørende for fremtidens Europa, og vi er glade for, at vi kan hjælpe med at accelerere den digitale omstilling hos de tyske myndigheder ved at genbruge den standard software og de best practices som er udviklet i tæt samarbejde med de danske myndigheder. Vi er rigtig stolte over at have modtaget Dansk-Tysk Handelskammers pris. Vi ser prisen som en anerkendelse af de foreløbige resultater, vi har opnået hos bl.a. Deutsche Rentenversicherung,” udtaler Per Tejs Knudsen, CEO i cBrain.

Det har været svært kun at vælge én virksomhed i hver kategori. Ved at udvise stærk vækst, innovation og investeringer i Danmark og Tyskland er alle finalister i dag sande vindere, sagde Jens-Henrik Stilhof Nicolaisen, bestyrelsesformand i Dansk-Tysk Handelskammer, som overrakte priserne til vinderne.

"De to vindere er gode eksempler på to brancher, som er utroligt vigtige i det dansk-tyske samarbejde: Grøn omstilling og digitalisering. Her kan Danmark og Tyskland virkelig opnå synergier", siger CEO i Dansk-Tysk Handelskammer, Andreas Wenzel.

Udover den spændende afsløring af vinderne indeholdt prisuddelingen også en debat blandt fire tidligere prismodtagere under titlen ”The Key to Succes in Danish-German Trade Relations". Debatten, der blev modereret af Asbjørn Overgaard, CEO, Copenhagen Capacity, belyste muligheder og barrierer ved som dansk virksomhed at gøre forretninger i Tyskland og som tysk virksomhed at gøre forretninger i Danmark.

Du finder billedmateriale fra dagen på denne side.

Yderligere information og billedmateriale kan fås ved henvendelse til Head of Members & Communications Louise Pretzmann Klastrup hos Dansk-Tysk Handelskammer på e-mail: lpk(at)handelskammer.dk eller telefon: 3131 7584.

Kort om de Dansk-Tyske Erhvervspriser

Dansk-Tysk Handelskammer står sammen med Copenhagen Capacity og Invest in Denmark bag prisen ”German Company of the Year”, som hvert år udmærker en tysk virksomhed. Prisen uddeltes i år for ottende gang. ”German Company of the Year” uddeles til en tysk virksomhed eller organisation, der har haft en ekstraordinær vækst i omsætning og/eller medarbejderantal, har været innovativ til gavn for det danske marked, eller som har foretaget bemærkelsesværdige investeringer i Danmark.

Derudover uddeler Dansk-Tysk Handelskammer prisen ”Danish Company of the Year”, som uddeles til en dansk virksomhed eller organisation, som har haft ekstraordinær vækst i omsætning og/eller medarbejderantal, har vist innovative og succesfulde forretninger eller bemærkelsesværdige investeringer Tyskland.