Ny formand for Dansk-Tysk Handelskammer

Bestyrelsesformand i ZÜBLIN A/S, Jens-Henrik Stilhoff Nicolaisen er valgt til posten som formand i Dansk-Tysk Handelskammer. Med ham ved roret får Handelskammeret en stærk formand med dansk-tyske rødder og mange års erfaring.

”Jens-Henrik Stilhoff Nicolaisen er den helt oplagte repræsentant for en dansk-tysk organisation. Han kommer ud af en dansk-tysk familie, taler begge sprog og har mange års erfaring fra en tysk virksomhed i Danmark. Derudover er ZÜBLIN en virksomhed, som spiller en vigtig rolle på det danske marked”, udtaler Reiner Perau, adm. direktør for Dansk-Tysk Handelskammer.

Jens-Henrik Stilhoff Nicolaisen er beæret over tilliden: ”Det er et stort privilegium, og jeg glæder mig meget til at komme i gang med arbejdet og til samarbejdet med kammeret. Det er en fremragende organisation med et vigtigt arbejde med Danmarks største handelspartner Tyskland,” siger han på generalforsamlingen d. 6. juni.

Afsked med formanden gennem seks år

Samtidig benyttede både han og Reiner Perau lejligheden til at takke den afgående formand Jens-Peter Saul, koncernchef i Rambøll, der ifølge vedtægterne skal forlade posten efter seks år. Det har været seks rigtigt gode år, hvor medlemstallet er gået frem, og han efterlader en organisation i topform.

”Det er vemodigt at skulle sige farvel til Jens, som med sin stærke personlighed har været en meget vellidt bestyrelsesformand. Jeg har nydt at tale strategi og modtage gode råd fra ham,” siger Reiner Perau, der er glad for al den tid og omsorg, som Jens-Peter Saul har lagt i organisationen samtidig med hans daglige arbejde som chef for en stor koncern.

Yderligere to nye bestyrelsesmedlemmer

Udover Jens-Henrik Stilhoff Nicolaisen indtræder Annette Horváth, adm. direktør for Rawbite, og Henrik Isaksen, adm. direktør for HICO Group, i bestyrelsen.

Download et foto af Jens-Henrik Stilhoff Nicolaisen her.