Bayer er German Company of the Year

Medicinal- og kemivirksomheden Bayer modtager prisen German Company of the Year 2016 for deres engagement og succes i Danmark. Prisen uddeles af Copenhagen Capacity, Invest in Denmark og Dansk-Tysk Handelskammer, som hædrer et tysk selskab, der skaber fremgang i Danmark.

”Bayer er en værdig modtager af German Company of the Year. De har været aktive på det danske marked i mere end 65 år og beskæftiger i dag flere end 120 medarbejdere. Bayer formår at skabe en vækst i salget, som ligger langt over branchegennemsnittet. Det gør de via produktinnovation. Der var næsten dødt løb, men Bayer løb med sejren på grund af deres langvarige engagement på det danske marked, deres vækst i salget og evnen til at være innovativ på et vanskeligt marked”, siger Dorte Bech Vizard, chef for Invest in Denmark under Udenrigsministeriet, på vegne af organisationerne bag prisen.

”Det er en meget stor ære for Bayer at modtage prisen som German Company of the Year", udtaler CEO for Bayer A/S Marion McPherson. ”Prisen ser vi som en anerkendelse af det store arbejde, alle vores medarbejdere gør for at sikre, at vi er i stand til at tilbyde innovative og bæredygtige produkter og løsninger til at forbedre danskeres livskvalitet”.

”Bayer er en innovativ virksomhed, som investerer i Danmark, og det er med til at skabe arbejdspladser. Deres nordiske hovedsæde for Crop Science-divisionen, som ligger i København, er et bevis på det. Virksomheden er også en strategisk samarbejdspartner for danske uddannelsesinstitutioner, og det er med til at tiltrække og bibeholde højtuddannet arbejdskraft. Det er vigtigt for Danmark at bibeholde videnstunge arbejdspladser. Virksomheden er også med til at skabe et innovativt miljø inden for pharma og life science i Danmark”, udtaler Claus Lønborg, adm. direktør i Copenhagen Capacity, på vegne af fagjuryen.

Stor interesse for German Company of the Year

Der har været en stor interesse for den første German Company of the Year med 28 ansøgninger/indstillinger fra hele landet.

Reiner Perau, adm. direktør for Dansk-Tysk Handelskammer siger: ”De mange gode ansøgninger gjorde det svært at udvælge tre kandidater. Bayer, Lidl og Rohde & Schwarz har dog gjort det lidt bedre end andre i forhold til de tre kriterier: vækst, innovation og investering. Alle finalister er gode eksempler på, hvordan en ny tilgang og et højt ambitionsniveau kan skabe arbejdspladser og succes i Danmark. Alle nominerede kombinerer dansk og tysk know-how på en innovativ måde, hvilket skaber værdi, nye muligheder og ikke mindst vækst”.

Direktør for Eksportrådet, Lars Thuesen, overrakte prisen til Marion McPherson, CEO for Bayer, den 11. maj i København.

Kort om German Company of the Year

German Company of the Year gives til et tysk selskab i Danmark, som har gjort sig positivt bemærket i dansk erhvervsliv ved enten at fremvise ekstraordinær vækst, formår at være innovativ på det danske marked eller har foretaget bemærkelsesværdige investeringer. Med prisen vil vi gerne sætte fokus på tyske investeringer i Danmark og deres bidrag med arbejdspladser, investering, viden og innovation. En fagjury bestående af Claus Lønborg, direktør i Copenhagen Capacity; Dorte Bech Vizard, chef for Invest in Denmark og Jens-Peter Saul, formand i Dansk-Tysk Handelskammer og Group CEO, Rambøll har valgt vinderen.