Top Event
Slut
16/05/2024 · 11:30
Tilmelding

Deltag i vores webinar om ”Arbejdsudleje i Tyskland - når service-aftaler falder ind under reglerne for arbejdsudleje” torsdag d. 16. maj kl. 10.00-11.30.

Arbejdsudleje i og til Tyskland kræver licens. Reglerne er strikse og bøderne er høje. Hvornår er en serviceaftale reelt arbejdsudleje efter tyske regler? Og hvad er konsekvenserne? Hvilke muligheder er der for at strukturere forholdet til den tyske kunde på en anden måde? Hvordan søger man om licensen, og hvordan håndterer man efterfølgende skat, mindstebetingelser og dokumentationsforpligtelser?

I webinaret kommer vi ind på følgende emner:

• Hvad er arbejdsudleje vs. entreprise/ service? (Afgrænsning, undtagelser og forbud)
  • Licens (Ansøgning, dokumentation mm, muligheder og varighed for udleje)
  • Konsekvenser (skat og lønkørsel, krav til ansættelsesbeviser og aftaler, equal pay og dokumentationsforpligtelser)

Webinaret bliver præsenteret af Anna Griet Wessels, erhvervsjurist hos vores Tax Partner DanTaxLegal

Der er god mulighed for at stille spørgsmål i chatten under webinaret.

Velkomst
Ninna Suhr Poulsen, Dansk-Tysk Handelskammer