Top Event
14/12/2021 · 16:30
Slut
14/12/2021 · 20:00

D. 14. december fandt vi vinderne af Dansk-Tyske Erhvervspriser 2021. Priserne blev givet til en dansk og tysk virksomhed for et særligt bidrag til det dansk-tyske erhvervsliv.

Vinderen af Danish Company of the Year er: Søstrene Grene

Vinderen af German Company of the Year er: Drees & Sommer.

Prisuddelingen foregik i år online fra vores studie på Kongens Nytorv. Her havde vi besøg af Mads Nipper, CEO i Ørsted, der gav os et oplæg med titlen "Why fighting climate change is in the interest of business".

Vinderne af Dansk-Tyske Erhvervspriser blev fundet af en fagjury samt 659 online stemmer.
Fagjuryen bestod af:

- Pascal Hector, Tysklands ambassadør i Danmark
- Susanne Hyldelund, Danmarks ambassadør i Tyskland
- Brian Mikkelsen, CEO Dansk Erhverv
- Martin Wansleben, CEO Deutscher Industrie- und Handelskammer
- Jens Stratmann, CEO Lidl Denmark og sidste års vinder af German Company of the Year.
- Jesper Kvist, Country Manager Germany, Troldtekt, og sidste års vinder af Danish Company of the Year.

Priserne blev uddelt sammen med  Anne Hougaard Jensen, direktør Invest in Denmark, og Jens-Henrik Nicolaisen, Bestyrelsesformand i Dansk-Tysk Handelskammer og Züblin A/S.

Vi afsluttede aftenen med en online vinsmagning med L'Esprit du Vin, hvor vi smagte på fire af Tysklands bedste vinproducenter. Vi havde vinproducenterne med live til at præsentere deres vine og vingårde.

Stort tak til alle finalisterne og til vores sponsorer.

Anne Rasmussen

Membership & Event Manager