Rundspørger

Dansk-Tysk Handelskammer gennemfører årligt to rundspørger. Den ene rundspørge foretages blandt de tyske datterselskaber i Danmark og behandler konjunkturerne og rammebetingelserne i Danmark, mens den anden rundspørge ’Dansk-Tysk Handelskammers Eksportbarometer’ tager temperaturen på danske virksomheders eksport til Tyskland.

Konjunkturer og rammebetingelser i Danmark

Se resultatet af rundspørgen til konjunkturer og rammebetingelser i Danmark gennemført i juni 2017 HER.

Næste rundspørge gennemføres og præsenteres i første halvår 2018.

Om konjunkturer og rammebetingelser i Danmark
Rundspørgen, som gennemføres hos de tyske datterselskaber i Danmark, behandler virksomhedernes forventninger til det danske marked. Virksomhederne bedømmer også svagheder og styrker ved erhvervslandet Danmark samt faktorer, som har indvirkning på deres forretninger i Danmark. Rundspørgen sendes ud til direktører eller eksport-/marketingchefer for tyske datterselskaber i Danmark.

Eksportbarometer

Se resultatet af Eksportbarometret 2017 HER.

Næste rundspørge gennemføres og præsenteres i andet halvår 2018.

Om Dansk-Tysk Handelskammers eksportbarometer
Eksportbarometret måler udviklingen i den danske eksport til Tyskland og giver et aktuelt billede af dansk-tysk samhandel. Eksportbarometret identificerer også succesfaktorer og barrierer på det tyske marked. Rundspørgen sendes ud til direktører eller eksport-/marketingchefer i danske virksomheder.

Peter Hoffmann

Marketing & Communications Manager